ניקיון דקים מעץ

איך כדאי לנקות דקים מעץ?

אם יש לכם דק מעץ בגינה, אתם כבר יודעים שהוא הרבה יותר מזמין כשהוא נקי למשעי. לא רק שניקוי הדק יספק לו מראה רענן, אלא גם יסייע בשמירה על שלמות העץ לאורך זמן רב יותר. במהלך השנה מומלץ מעת לעת לגרוף ולסלק את הפסולת שנאספת על משטח הדק. אבל, לפחות פעם בשנה צריך להעניק ניקוי יסודי לאותם דקים מעץ. בנוסף, חשוב לפחות פעם בשנה לצפות את הדק בפוליש, חומר ציפוי מגן. חומרי ניקוי לדקים ולריהוט חיצוני מעץ נועדו לנקות ולהכין את העץ לפני יישום ציפוי הגימור. חומרים אלה מגיעים בריכוזים שונים וכוללים מרכיבים שונים. עם זאת, המטרה העיקרית של חומרים אלה היא אחת – להסיר מאותם דקים מעץ את המזהמים השונים כמו לכלוך, עובש, אצות, או פגמים בציפוי הצבע. חומרי ניקוי אלה כוללים בדרך כלל סבון קאוסטי שיסייע בקרצוף, בשטיפה בלחץ ובפוליש של העץ בתהליך ההכנה שלו לשכבת הגימור. טיפ: ניקוי הדק לא נועד להסיר כתמים ישנים. לצורך זה תצטרכו להשתמש במסיר כתמים.

ניקוי כל סוגי עץ

כמה שלבים לטיפול וניקוי דקים מעץ:

שלב א' – הכינו את הדק לניקוי. הסירו מהדק כל דבר שעומד עליו, כך שדבר לא יפריע לכם לנקות אותו. כשהמשטח חשוף לגמרי, ודבר לא עומד עליו, התפנו לסוכך על השתילים והשיחים שמסביב בעזרת יריעת ניילון, כדי שלא ייפגעו מחומרי הניקוי.

שלב ב' – ניקוי הדק. התחילו לטאטא את כל העלים והלכלוך המונח על גבי משטח הדק ואספו את האשפה לתוך הפח. שימו לב גם ללכלוך שנתפס בין החריצים של הדק, נסו להוציא את כולו ונקו את כל האבק. לפעמים תמצאו שאפשר להשתמש בסכין ארוכה כדי להוציא את הלכלוך מבין החריצים.

שלב ג' – השתמשו בצינור או במכונת שטיפה בלחץ. תוכלו להשתמש פשוט בצינור הגינה כדי לשטוף את הדק. השתמשו בדרגה הגבוהה יותר של המרסס בקצה הצינור וכוונו אותו ישירות לכתמים שבהם נצבר לכלוך כבד, כדי להסיר את כל הלכלוך במידת האפשר. התחילו בקצה אחד של הדק והמשיכו עד שתסיימו לשטוף את כל פני השטח. אם אתם משתמשים במכונת שטיפה בלחץ, השאירו מרווח מה בין הפייה קצה הצינור למשטח העץ. שימו לב, אם הפייה תהיה קרובה מדי לעץ, אתם עלולים לפגוע בעץ. השתמשו בצינור גם כדי לנקות את החריצים בין לוחות הדק, כדי להבטיח שאתם מסירים את כל הפסולת הקיימת.

שלב ד' – ניקוי בסבון. השתמשו במים מעורבבים בסבון מתאים ובעזרת מברשת בעלת זיפים קשים וידית ארוכה קרצפו את העץ. לאחר מכן שטפו היטב במים את משטח העץ.

שלב ה' – ניקוי עם חומר מלבין. באזורים שבהם יש צמיחה של אצות או טחב יש לטפל עם תמיסה של אקונומיקה. בדרך כלל השארת החומר עד 15 דקות תספיק. השתמשו במברשת כדי לשפשף את האזור, שטפו במים ואפשרו למשטח להתייבש. לפעמים, עם הכתמים לא הוסרו, יש צורך לחזור על תהליך ניקוי זה.

שלב ו' – לפני תהליך האיטום והגימור חשוב לשטוף היטב את הדק ולהמתין עד שיתייבש לחלוטין. לאחר הניקוי, הגיע שלב הפוליש לציפוי הדק בחומר משמר. ציפוי זה יגן על העץ לאורך שנים מפני פגעי הטבע שממתינים לו מחוץ לבית. השתמשו בחומר לאטימת העץ והחילו את החומר בהתאם להוראות היצרן.

ניקיון – מבצעים …אצלנו תקבלו גם איכות וגם מחיר הוגן ואטרקטיבי. אנו חברת ניקיון ברקת נעניק לכם חינם ללא כל התחייבות מצידכם, יעוץ והכוונה בכל תחום מתחומי ההתמחות שלנו.