דברים שכדאי להקפיד יותר על ניקיונם

 

לפחות פעם בשבוע כל אחד מבצע ניקיון כללי לביתו בין אם בעצמו או ע"י הזמנת מנקה. ישנם  דברים שמנקים אותם פעם בחודש או פעם בתקופה.  לפעמים, במקרים חריגים, מזמינים חברת ניקיון לביצוע משימות קשות. בכל אופן, ישנם דברים שכדאי להקפיד על ניקיונם לעיתים קרובות, יחסית, מכיוון שאם לא תעשו זאת, הם יהפכו לבלתי אפשריים לניקוי או פשוט אפשריים לניקוי רק ע"י חברות ניקיון.

המקלחון

המים הזורמים בברזים בישראל הם קשים. לכן לא מומלץ לשתות מים מהברז. המים מכילים אבנית וכמו שהיא מצטברת על הקומקום כך היא מצטברת גם על דפנות המקלחון. לכן כדאי להקפיד לנקות את המקלחון פעם בשבוע עם חומר מסיר אבנית. אחרת, שכבה עבה של אבנית תצטבר על הדפנות עד כדי כך שהיא הופכת לקשה להסירה גם אם משתמשים בחומר נגד אבנית. כמו כן, כדאי לנקות את הקאנטים של המקלחון למניעת הצטברות לכלוך ואבק, מה שיכול בסוף להביא לשחיקה. זאת יודע כל עובד חברת ניקיון.

כך נראית הצטברות אבנית על מקלחון
אבנית על מקלחון

פילטרים של המזגן

בית נקי הוא בית בריא. אבק מצטבר גם במקומות שלא מבחינם בהם כמו למשל המזגן עצמו. לכן חשוב מאוד לנקות את הפילטרים של המזגן אחת לחודש תחת זרם מים. כמו כן, עלול להיווצר עובש בתוך המזגן וזה כבר ממש לא בריא. בכך לא מטפלות חברות ניקיון אלא טכנאי מזגנים, אבל כדאי לכם לשים לב לכך.

תריסים

כדאי לנקות את התריסים לפחות פעם בחודש ולא לדחות את הטיפול בבעיה רק לקראת פסח. האבק והחול שמצטברים עלולים לשחוק את המנגנון. ככל שהם יהיו נקיים יותר, כך הם יחזיקו מעמד הרבה יותר זמן. חשוב במיוחד לעשות זאת כאשר מדובר בתריסי גלילה חשמליים.

דודי שמש

אם אתם מרגישים שדוד השמש מתחמם לאט מהרגיל או שפתאום הוא בקושי עובד, אולי זה קורה בגלל שקולטי השמש מכוסים באבק. זה יכול לקרות לאחר ימים שבהם משתוללת סופת חול. כמו כן, אם הזמן, לא משנה מה קורה, שכבת לכלוך ואבק מצטברת על קולטי השמש ופוגעת בפעולת הדוד. לכן כדאי לבדוק מידי פעם את הדוד ולנקות את קולטי השמש בעת הצורך. עשו זאת בזהירות ורצוי בליווי אדם נוסף