מה זה פוליש יהלום

אנשים רבים המעוניינים לחסוך בהחלפת רצפות שבביתם פונים לפתרון של פוליש שיתאים לסוג הרצפות שברשותם. אחד מסוגי הפוליש הנפוצים, הינו פוליש יהלום שהוא למעשה ליטוש המרצפות באמצעות דיסק יהלום, מה שמקנה ברק לרצפות שייראו חדשות לחלוטין ומלאות ברק.

אם חיפשתם חברה מקצועית, המספקת שירותי פוליש רצפה בתל אביב, הגעתם למקום הנכון. המומחים שלנו כאן להסביר כל מה שצריך לדעת.

פוליש יהלום – למה צריך לבצע?

לפני כמה עשרות שנים, לא היו קיימות האפשרויות שקיימות היום להברקת הרצפות. אז, ביצוע זה של הברקה היה נפוץ במשרדים, אולמות, מוזיאונים וכדומה. כיום, העלות של פוליש לרוב מחושבת על בסיס מטר רבוע (מ"ר). לאחר ביצוע הפוליש, יש לשטוף היטב את הרצפות בחומר ריצוף מיוחד שיתאים לסוג הרצפה מה שיעניק ברק מיוחד לאורך זמן רב.פוליש קריסטל

כאשר החלו להשתמש בפוליש לפני שני עשורים ויותר, היו משתמשים בווקס חם לרצפות, מה שהיה יוצר סיכון משמעותי להחלקה. היום, כבר ניתן לראות הרבה סוגים של פוליש והברקה כמו פוליש קריסטלי, המוכר יותר כפוליש יהלום, גם בבתי אב, אולמות משרדים ומוסדות שונים.

אופן ביצוע ההברקה מטרתו להעניק לרצפות את המראה הבוהק שלהן. יש לציין כי השקעה בהברקה הנכונה וקרצוף הרצפות, יקנה לכם מראה מבריק של הרצפות, ללא ההשקעה הגדולה של החלפתן. למעשה, מדובר בפעולה של חידוש רצפה ישנה, כאשר המטרה היא להשיג מראה של רצפה חדשה לחלוטין.

מתי כדאי לבצע פוליש יהלום?

קודם כל, וכתחזוקה שוטפת, יש לבצע פוליש לרצפה בכל שנתיים עד שלוש שנים, על פי השחיקה. גם בתים לפני אכלוס, או נכסים לאחר שיפוץ, כגון בית, משרד או דירה. על כל מקרה, כדאי לשים לב למצב הרצפה ולבחון האם היא זקוקה לרענון או חידוש.פוליש יהלום

עם זאת, לא בכל פעם שמבצעים פוליש יש צורך בליטוש, כמו שנסביר בהמשך, ליטוש הרצפה היא פעולה שכדאי לבצע אחת לתקופה ארוכה יותר.

במידה ואתם מתכננים מכירה של הבית או הדירה, או אפילו של המשרד, מומלץ להכין את הנכס לפני המכירה עם דגש על ריצוף שייראה איכותי. מומלץ לבצע פוליש מקצועי, באמצעות חברת פוליש וניקיון וותיקה שהיא בעלת שם ומוניטין של שנים, כזאת שיש עליה המלצות מלקוחות מרוצים.

לבסוף, רבים מעדיפים לדחות את החלפת הריצוף בביתם או במשרדם כך שהם מזמינים חברה מקצועית שתבצע עבורם פוליש, שיקנה מראה של מרצפות חדשות. העלות היא, כמובן נמוכה בהרבה מעלות החלפת הרצפה, והתוצאה דומה.

האם אני יכול לעשות פוליש יהלום לבד?

על פי רוב, התשובה היא לא. היות שיש צורך בציוד מיוחד, במכונות יקרות ובחומרים יעודיים – עדיף להשאיר את העבודה הספציפית הזאת למומחים.ליטוש יהלום

למי שיש את הידע והניסיון לכך, ויש בידו להשיג את המכשור המתאים ואת החומרים – העבודה היא (יחסית) קלה. עם זאת, אל תטעו, מדובר בעובדה מסובכת ומורכבת, שבהחלט דורשת ידע ספציפי וניסיון, כל זאת על מנת שלא לפגום במרצפות חלילה. יתרה על כן, עדיף לפנות לשירותיה של חברה גדולה ומסודרת, מכיוון שלחברות כאלו יש גם ביטוחים אשר יכסו נזק, במידה ויקרה חלילה.

השתכנעתם שהרצפה שלכם זקוקה לפוליש יסודי? זה השלב הראשון בהכרה בבעיה. השלב השני הוא בחירת חברה מקצועית אשר מבצעת את הפוליש. כאשר אתה בוחר חברה כזו, כדאי לבחון כמה מאפיינים.

דבר ראשון, בררו כמה שנות ניסיון יש לחברה. ככל שמדובר בחברה מנוסה יותר, כן רבים הסיכויים שהיא תבצע את הפוליש בדיוק רב. דבר שני, כדאי לבדוק את זמינות החברה. אם הרצפה שלכם צועקת "הצילו", אתם רוצים שיבואו אליכם במהירות האפשרית כדי להתגבר על הבעיה.

האם דרוש ציוד מיוחד?

אופן הביצוע של פוליש יהלום, מתחיל בניקוי הבסיסי של הרצפות, ממש כמו שאר סוגי הפוליש, כאשר למעשה מבצעים ליטוש, הליטוש מסיר שכבה דקה, בעובי כחצי מיקרון, מהרצפה ולאחר מכן, יש להשתמש בחומרים מיוחדים שיתאימו לסוג הרצפה, על מנת לבצע הברקה, זאת נעשה רק באמצעות מכונה מיוחדת המיועדת לביצוע פעולה זו.

פוליש באמצעות מכונה

מלאכת הליטוש היא פעולה ארוכה אשר לרוב מתאימה לאחר שיפוץ או לפני מעבר דירה, כאשר לרוב נבצע ליטוש בעת פוליש לבית חדש. טרם תחילת פעולת הליטוש, מכינים את הריצוף כמו גם את חומר המילוי שישמש לאחר הליטוש. את פעולת הליטוש עצמה מבצעים מעל ריצוף נקי ומוכן, אז מועברת מעל הריצוף מכונת ליטוש שמחליקה את הרצפה ומסירה ממנה את השכבה הדקה העליונה והמוכתמת.

מלאכת הפוליש, כאמור, היא השמה של חומר המקנה ברק לריצוף. חשוב לדעת, כי חומרי הפוליש עלולים להזיק לריצוף, וכי התאמת חומר הפוליש וצורת הדילול והעבודה עם החומרים, תשפיע על המראה הסופי של העבודה – לא רק מייד לאחר שנסתיימה, אלא גם לאורך זמן.

חשוב לדעת ששלב ליטוש המרצפות הוא תהליך, והוא לוקח לא מעט זמן. חריצת הפוגות והמעבר עם מכונת הליטוש לוקחים כיום עבודה לרצפה של 20-30 מטר מרובע בממוצע, כך שליטוש מרצפות של 100 מטר מרובע יכול לקחת 3-4 ימים.

אבל זה לא נגמר כאן – בין שלב הליטוש לשלב מריחת הסילר או ההברקה הקריסטלית צריך לחכות בין שבוע לחודש, תלוי בסוג המרצפות ובמזג האוויר. בכל הזמן הזה, גם בזמן עבודת הליטוש וגם אחריה, תוכלו להיות בבית ולדרוך על האזור המלוטש, אבל בזהירות רבה לא להכתים את הרצפה כי כתמים בשלב הזה עלולים להיות בלתי הפיכים.

אחרי שמורחים סילר? ניחשתם נכון – מחכים שוב! הפעם רק בין 10 שעות ל-24 שעות, אבל עם הוראות קשוחות יותר – תצטרכו להימנע מלדרוך על האזור המלוטש.

בגלל כל מה שהסברנו עד כה, לרוב מומלץ מאד לדאוג למגורים חלופיים בזמן העבודה, או לבצע את הפעולה טרם כניסה לבית חדש. יחד עם זאת, כל ההמתנה הזאת מאד משתלמת, ועם תחזוקה נכונה (שתיכף מסביר גם מה היא) ליטוש ופוליש יכול להחזיק בין 10 ל-15 שנים.

איך מתחזקים את הרצפה לאחר הפוליש?

תחזוקה של מרצפות מלוטשות היא די טרוויאלית, ובעצם לא מצריכה שום פעולה אקטיבית מלבד זהירות טבעית. אסור לשפוך חומרים כימיים מיותרים על הרצפה, ולא לשפוך המון מים כששוטפים רצפה, כי זה יכול להשחיר את האבן. למעשה, תחזוקה היא בעיקר מה לא לעשות, ופחות דברים שצריך כן לעשות.

למשל – לא להניח את שקית הזבל על הרצפה, היא עלולה להיות עם חורים ואולי לשפוך על הרצפה חומרים שיכולים להרוס אותה. ויותר חשוב – לא לגרור רהיטים! זה מפריע לשכנים, אבל חשוב מזה – זה שורט את הרצפה וזורק לפח את ליטוש המרצפות שהשקעתם בו וחבל.