You are currently viewing ניקיון לאחר הדברה
הדברה

ניקיון לאחר הדברה

ניקיון לאחר הדברה – מה חשוב לדעת ומה אנחנו מפספסים?

בעונות הקיץ והסתיו, לפעמים אנחנו מגלים שיש לנו מזיקים כאלה ואחרים אשר רוצים להשתלט לנו על הדירה הקטנה שלנו, הבעיה היא שהבעיה עצמה לא נפתרת רק אחרי הדברה, היא גם צריכה להיות מסודרת לחלוטין, משמע, לנקות את הבית ממזיקים וגם מההדברה מבלי להזיק להדברה עצמה, סיבכנו אתכם? אנחנו נסביר הכל במאמר הבא.

הדברה נגד מזיקים

כל הדברה באשר היא, צריכה להיות בעלת תרסיסים כאלה ואחרים אשר עושים הרבה מאוד "רע" למזיקים שלנו בדירה, למרות שזה מה שאנחנו רוצים שזה מה שיקרה, אנחנו בעצם עושים גם הרבה מאוד "רע" גם לבית שלנו, לפאנלים, לקירות וכד'.

למשל, הידעתם? יש תיקנים שלא צריך הדברה כלל של חומר מרסס אלא רק חומר שיוצא משפורפרת, משמע, למרוח קצת על הקירות ובזה זה נגמר, האמנם? כמובן שלא, כי אחרי כל ההדברה ה"פשוטה" הזו, יש גם עניין של ניקיון ה"גופות" וכמובן, ניקיון הקירות אשר נפגעו מהמשחה הזו.

אז מה אנחנו מפספסים?

ניקיון לאחר הדברה הוא נושא חשוב במיוחד, הבעיה מתחילה כשאנחנו רוצים לנקות בעצמנו ואנחנו לא מבינים את גודל הבעיה בלנקות מיד לאחר ההדברה, ישנם סוגים שונים של הדברה, וחשוב מאוד לשאול את המדביר שלכם, האם מדובר בהדברה שאפשר לנקות מיד אחרי? או שמא צריך לחכות גם 72 שעות? כן, בהחלט מה שקראתם הוא נכון, ישנה הדברה שכזו שמצריכה כמעט שבוע של חוסר ניקיון בדירה על מנת שההדברה אכן תתפוס בקירות כמו שצריך.

גם אם המקרה הנ"ל הוא הנכון אצלכם בדירה, חשוב מאוד לזכור בדיוק מתי אפשר לנקות, ובשניה הזו, לקרוא לצוות הניקיון שלכם (מקווים מאוד שבמקרה הזה – זה יהיה אנחנו) ולדאוג שמדובר בניקיון לאחר הדברה מדויק ולא ניקיון רגיל, משום שבניקיון רגיל לא תמיד משתמשים בחומרים אשר באמת מעלימים את הנזק של ההדברה לקירות ולרצפה. (ובמיוחד הפאנלים שעלולים להינזק בצורה חד משמעית מחומר הדברה רעיל יותר).

טיפ חשוב לסיום המאמר

במידה ומדובר בהדברה אשר מופעלת על ידי משחה כזו או אחרת (כמו בנוגע לתיקנים הגרמנים למשל) אז חשוב מאוד, להשתמש בעזרת כפפות סופר איכותיות, כי אפילו גם לאחר חודש מיום ההדברה, החומר פעיל ועלול לעשות לכם נזק לא נעים בעליל לגופכם (לא צריך לרוץ לבתי המרקחת או לבית החולים חלילה, אבל בהחלט צריך להיזהר, בטח שלא להכניס את היד לפה לאחר מכן, כי זה באמת כבר מאוד מסוכן).

אפשר לראות זאת במבנים ישנים יותר ובדירות ישנות יותר אשר הניקיון שלהם והתחזוקה שלהם קצת יותר שוטפת וקצת יותר בעלת דרגה גבוהה של סיכונים מבחינת מזיקים, ולכן, חשוב מאוד להיזהר בכל הקשור לניקיון לאחר הדברה. כמה פשוטה שלא תהיה לדעתכם.