פוליש ווקס לרצפה

פוליש ווקס מנקה ומבריק את הרצפה, מתאים לרוב סוגי הרצפות ומגיע במחיר משתלם.

מצד שני, פוליש ווקס לרצפה נחשב לפוליש פחות איכותי, הוא עשוי לגרום לכם להחליק וגם יש סיכוי שיעלם תוך מספר חודשים. אז רגע לפני שאתם קובעים טיפול יופי לרצפה שלכם, קראו את השורות הבאות ותחליטו אם זה בכלל מתאים לרצפה, כלומר – לכם.

היתרונות של פוליש ווקס לרצפה

לפוליש ווקס יש מספר יתרונות שכדאי לקחת בחשבון, מיד נעבור על כולם ונסביר למה הם יתרונות. לפני כן, חשוב לזכור שלא עבור כל רצפה מתאים כל פוליש, לכן אם סוג הרצפה שלכם הוא כזה שלא מתאים לו פוליש קריסטלי, למשל, הנחשב איכותי יותר – אין לכם בעצם התלבטות.

פוליש ווקס לרצפה
פוליש ווקס באמצעות מכונה

ועכשיו, ליתרונות האמיתיים של פוליש ווקס:

  • מתאים לכמעט כל סוג רצפה – האמת היא שכמעט ואין פוליש אחר בשוק כרגע שמתאים באמת לכל כך הרבה סוגי רצפות. מרצפת פרקט ועד גרניט פורצלן, מרצפת קרמיקה ועד שיש. כמעט ואין סוג רצפה שלא יתאים לו פוליש ווקס.
  • מחיר נמוך במיוחד – מבין על סוגי הפוליש הקיימים בשוק כיום, פוליש ווקס הוא זה שהמחיר שלו הוא הנמוך ביותר. לעיתים זהו שיקול משמעותי, כאשר אנחנו רוצים לבצע פוליש לרצפה והתקציב שלנו אינו גבוה.
  • זמינות ומהירות השירות – כאשר מדובר בשירות פוליש לרצפה, לרוב זהו שירות שלוקח זמן רב. פוליש ווקס הוא סוג הפוליש המהיר ביותר ליישום ולביצוע. לכן כאשר יש לנו גם מגבלת זמן, בנוסף למגבלת התקציב, נעדיף ללכת על פוליש מהיר אשר יתן תוצאה יפה.

החסרונות של פוליש ווקס לרצפה

כמו לכל סוג פוליש אחר, וכמו שיש יתרונות – יש גם חסרונות. לפני שנעבור עליהם כדאי לציין שגם החסרונות, כמו היתרונות, לא משפיעים על כל רצפה באותה רמה ובאותו אופן. ישנם כאלו שיחליטו שעבורם אחד החסרונות שנמנה מיד הוא לא חיסרון בכלל, ויש כאלו שיחליטו שאותו החיסרון הוא "דיל ברייקר".

פוליש ווקס
פוליש ווקס

החסרונות של פוליש ווקס:

  • פחות איכותי – כמו שכבר ציינו, פוליש ווקס לנחשב לפוליש הכי פחות עמיד במשפחת הפוליש לרצפה, ועשוי לדעוך ולהיעלם תוך מספר חודשים. בנוסף, פוליש ווקס פחות יסודי מפוליש הקריסטל ולעיתים אינו מוריד כתמים קשים.
  • סיכון גבוה להחלקה – לא צריך להכביר במילים, אבל רק נציין שפוליש ווקס מחליק מאוד את הרצפה, ולכן אנחנו ממליצים לכם להצטייד בגרביים מונעות החלקה. החסרון הספציפי הזה משמעותי במיוחד עבור מי שיש לו ילדים בבית, למשל.
  • לא עמיד בפני סימנים – שכבת הווקס על הרצפות אמנם מעניקה מראה מבריק, אך גם רגישה יחסית ולא עמידה בפני גרירת רהיטים אשר עלולים לגרום לסימנים ושריטות. כמו כן, כתמים חדשים עשויים להיווצר יחסית יותר בקלות מסוגי פוליש אחרים.

אז מה זה בעצם פוליש ווקס?

זהו למעשה ניקוי עמוק לרצפה, המשלב טיפול בשעווה. הווקס מיועד לרצפות הינו טיפול מיוחד המעניק ברק למרצפות באמצעות שימוש במכשיר מיוחד שמשייף ומחליק את המרצפות על ידי לחץ. המכונה הינה למעשה מכונת ליטוש עדינה שמבצעת קרצוף למרצפות. פעילות המכונה בעצם דומה לפעילות של שפשוף מרצפות באמצעות סקוטש.

המכונה מדמה פעולה זו ומבצעת את הפעולה בצורה מהירה, מדוייקת וטובה מאשר עבודה ידנית ונכנסת לעומק הריצוף. ווקס הוא למעשה שעווה מותכת בטמפרטורה מאד נמוכה. כאשר מורחים את החומר על המרצפות הן מקבלות ציפוי מבריק ושקוף. מדובר בעצם בעבודת חידוש רצפה ישנה ייסודית ואיכותית המתבצעת על ידי איש מקצוע. הסוג הזה הוא בעצם שילוב בין שני הטיפולים שהוזכרו.

כיצד מבצעים את הטיפול

פוליש ווקס
פוליש ווקס

בשלב הראשון מבצעים ניקוי של הרצפה מאבק באמצעות מטאטא או מטלית לחה. לאחר מכן הרצפה עוברת קרצוף יסודי, שאותו מבצעים עם מכונה, הרבה סבון וכמות לא קטנה של מים, כל חלק שעובר קרצוף עובר לאחר מכן גם ניגוב עם מגב על מנת למנוע הצטברות של מים. לאחר מכן שופכים מים ומסירים את הסבון ואז שוב עוברים עם מטלית יבשה על מנת לייבש את הרצפה לחלוטין.

לבסוף מגיע השלב של מריחת הווקס על גבי הרצפה הנקייה. שופכים בכל אזור על הרצפה חומר ומנגבים אותו עם סמרטוט נקי ויבש, חוזרים על הפעולה מספר פעמים ובמריחה של שכבה אחידה. בשלב זה מחלקים את הבית למספר אזורים קטנים ובכל פעם מורחים את הווקס באזור אחר. חברת פוליש וניקיון איכותית ואמינה תדע לחלק את הבית נכון על מנת למקסם את יעילות הטיפול.

מתי ולמה מומלץ לבצע פוליש ווקס

אז לאחר שמנינו את היתרונות והחסרונות של פוליש ווקס לרצפה. איך נחליט בסופו של דבר האם לבחור בפוליש ווקס או פוליש אחר? הנה כמה שיקולים שכדאי לקחת בחשבון לפני שאתם מקבלים את ההחלטה איזה סוג ניקיון ופוליש לבית לבצע:

  1. אירוע חד פעמי – אם למשל יש לכם אירוע בקרוב בבית או סתם בא לכם ניקיון משודרג לפני פסח, והשיקול העיקרי שלכם הוא המחיר, לכו על פוליש ווקס. אבל, אם כבר השקעתם מאמץ ואתם רוצים פוליש שיחזיק מעמד זמן רב יותר, כדאי לבחור בפוליש קריסטל, שלטווח הארוך יעלה פחות מתחזוקה כל שנה של פוליש ווקס (שכן פוליש ווקס אכן דורש טיפול וחידוש כל שנה).
  2. מי גר בבית – אם אתם רק מבוגרים בבית, ללא ילדים משתוללים, שרצים ועשויים להחליק, או שאין גרירת רהיטים בכמות גבוהה – פוליש ווקס בהחלט יכול להתאים לכם. אבל, אם המצב הוא הפוך, כנראה פוליש קריסטל, למשל, יהיה בטיחותי יותר.
  3. סוג החדר – הבחירה בפוליש ווקס לרצפה או בפוליש אחר תלוי לא מעט בסוג החדר שאתם רוצים להבריק. אם אתם רוצים לעשות פוליש בחדר עבודה למשל, עם כסאות מתגלגלים ותנועה רבה של רהיטים – כנראה שפוליש ווקס פחות יתאים כאן, שכן הוא יישרט בקלות והזזת הרהיטים עלולה לשחוק את הווקס וללכלך אותו. אבל, אם אתם שוקלים לעשות פוליש בחדר אורחים למשל, או כל חדר אחר שבו הזזת רהיטים, יכול להיות שפוליש ווקס לרצפה תהיה הבחירה המשתלמת.
  4. סוג הריצוף – נזכיר זאת שוב, כי זה ראוי לתזכורת נוספת, ישנם סוגי ריצוף אשר עבורם עדיף לבחור בפוליש האיכותי יותר. עם זאת, ישנם סוגי רצפות אשר אינם מתאימים לכל פוליש, ועבורם נבחר בפוליש ווקס.