פוליש לאחר שיפוץ

ניקיון דירה לאחר שיפוץ זו מטלה לא פשוטה, ניקיון רצפה או פוליש לאחר שיפוץ גם היא מטלה מורכבת, שכדאי להשאיר למומחים. עם זאת, כמו שנראה בשורות הבאות, שיפוץ רציני בדירה הוא הזדמנות נהדרת לבצע חידוש רצפה בפוליש, אשר יחזיק לשנים רבות לעתיד.

איך להיערך לניקיון הדירה וביצוע פוליש לאחר שיפוץ

קודם כל, עליכם להבין מקבלן השיפוצים מה צפוי להיות מצב הדירה עם סיום העבודות. זה קשור לאופי השיפוץ, כמות הפסולת שהצטברה, עבודות הצבע והטיח ועוד. השיחה הזו גם מונעת מהקבלן להשאיר פסולת בדירה. זה אמנם תפקידו, אבל תמיד כדאי להזכיר את הנושא.

ניקיון רצפה לאחר שיפוץ
ניקיון רצפה לאחר שיפוץ

לאחר שקיבלנו תמונה יחסית כוללת, זה הזמן להזמין חברת ניקיון. חשוב לבצע את ההזמנה לפחות שבוע מראש (ובחודשי הקיץ, אפילו יותר). לפני קבלת הצעת מחיר, כדאי מאוד שבעל המקצוע יבקר בדירה או בבית, כדי שיוכל להכריע בעצמו בשאלות מהותיות כמו כמה זמן יצטרך לעבוד בדירה, כמה פועלים עליו להביא ובאיזה מכשור וכלים להשתמש.

חשוב להקפיד על הגעה לדירה, כדי למנוע שינוי בלתי צפוי במחיר. לעיתים יש לנו נטיה, כלקוחות, לצייר תמונה חיובית יותר של מצב הדירה. לכן, כדאי לקבוע עם חברת הניקיון ביקור בדירה על מנת שיראו בעצמם את כל הפרטים ואפשר יהיה לקבל הצעת מחיר הוגנת ומלאה.

ביום הניקיון עצמו, אחרי שכבר הסתיימו עבודות השיפוצים לגמרי, רצוי לעבור עם בעל המקצוע בדירה ולתת לו דגשים. במעמד זה יוכל גם בעל המקצוע לציין אם קיימים פגמים בדירה שהם לא פרי עבודתו או אזורים בהם לא יוכל לנקות.

אילו סוגי פוליש קיימים

כיום קיימים שלושה סוגים עיקריים של פוליש לרצפה – פוליש קריסטל (נקרא גם פוליש יהלום), פוליש וקס ופוליש סילר. שלושת סוגי הפוליש האלו יעשו את הרצפה שלכם מבריקה כמו שתמיד רציתם, אבל תהליך העבודה עם כל אחד מהם יהיה שונה.

פוליש קריסטל

פוליש קריסטלי
פוליש קריסטלי

פוליש קריסטלי נעשה באמצעות מכונה ייחודית, אשר מקרצפת את הרצפה עם מספר חומרי הברקה במספר שלבים. בכל אחד מהשלבים חברת הניקיון משתמשת בחומר אחר, וממש מחדירה אותו אל תוך המרצפות באמצעות הקרצוף.

חשוב לדעת, במידה ויש לכם רצפת גרניט פורצלן ותהיתם אם אפשר לעשות פוליש קריסטל על גרניט פורצלן, אז התשובה היא שאי אפשר לעשות פוליש קריסטל על גרניט פורצלן ודבר כזה עלול אפילו להזיק לרצפה שלכם.

פעולת הפוליש מנקה את הרצפות ומנקה את הלכלוך שהצטבר במשך השנים גם כי עבר הרבה זמו והרצפה נשחקה וגם בדירה שעברה שיפוץ ויש שאריות בניה צבע או כתמים של הריהוט הישן שישב במשך שנים על המרצפות.

פרט נוסף שחשוב לזכור הוא כי פוליש קריסטלי אינו מתאים לכל סוגי הריצוף. ניתן לבצע ליטוש מרצפות טרצו או שיש בלבד, כאשר לסוגי הריצוף האחרים מומלץ לבצע פוליש מסוגים אחרים.

פוליש ווקס

פוליש ווקס נעשה על ידי מריחת, ובכן – ווקס! (מפתיע, נכון?) ווקס הוא חומר דמוי שעווה, שמבריק את הרצפה ומחליק אותה. בתהליך של פוליש ווקס, חברת הניקיון תמרח את הווקס בצורה אחידה על גבי הרצפה באמצעות מכונה עם גלגל מסתובב.

שימו לב: בניגוד לפוליש קריסטל, במקרה של פוליש ווקס, הפוליש הוא חיצוני בלבד. כלומר, אפקט ההברקה נעשה בזכות שכבת הווקס שעל גבי הרצפה ואין תהליך החדרת חומרים למרצפות עצמן.

פוליש סילר

בדומה לפוליש וקס, גם במקרה של פוליש סילר, הפוליש נעשה על ידי מריחת חומר חיצוני בלבד על גבי המרצפות. למען האמת, סילר הוא לא חומר שמטרתו הראשונית היא נקיון.

סילר הוא חומר איטום (כמו ששמו מעיד), ונועד בעיקר לשמירה והגנה על המרצפות מפני ספיגה של לכלוכים ולחות, ו"על הדרך" גם מבריק את הרצפה. במקרה של פוליש סילר אפילו אין צורך במכונה מיוחדת, ואפשר פשוט לקנות פחית סילר ולמרוח אותו על הרצפה באמצעות מברשת או רולר, ממש כמו שצובעים קיר.

אבל שנייה לפני שאתם הולכים לקנות סילר ומברשת ומתחילים לעשות פוליש בעצמכם! כדאי שתדעו שצריך להתאים את סוג הסילר למרצפות שלכם, ולכן כדאי מאוד להתייעץ עם חברת פוליש וניקיון לפני כן, אפילו באופן טלפוני.

פוליש לאחר שיפוץ – איזה מהסוגים מומלץ

קודם כל, כדאי לציין כי חידוש הרצפה בבית כבר לא נחשב למותרות. כל שיפוץ או מעבר דירה כיום מצריך התקשרות עם חברת פוליש שתבצע ניקוי והברקה לרצפות.

הסיבה לכך היא העלויות, אשר בשנים האחרונות, עם התפתחות הענף, ירדו למחירים מאד סבירים וכעת הם זמינים לכל המעוניין בכך. סיבה נוספת היא בכך שברוב המקרים פעולת פוליש מטרתה למנוע החלפה של הריצוף כולו, ובעצם מחדשת את הריצוף ומשמרת אותו לשנים ארוכות.

הבחירה המומלצת, לאחר שיפוץ, היא לעשות פוליש קריסטל, שכן הוא נחשב לאיכותי ביותר מבין סוגי הפוליש. מכיוון שבתהליך של פוליש קריסטל חומרי ההברקה מוחדרים אל תוך המרצפות, הפוליש עצמו עמיד במיוחד ונותן תוצאות טובות מאוד. בנוסף, בזמן שיפוץ אנחנו לרוב מתכננים מגורים חלופיים לתקופת השיפוץ, מה שיעזור מאד לכל תהליך הפוליש.

אפשר, למעשה, להתחיל את של הליטוש של הרצפה כבר במהלך השיפוץ עצמו, שכן יש צורך להמתין זמן ארוך בין שלב הליטוש לבין שלב השמת חומרי הפוליש, וברגע שמסיימים את מריחת הצבע ושאר החומרים של השיפוץ ניתן להתחיל בעבודת ליטוש הרצפה ובעצם לקצר את זמן הטיפול לאחר השיפוץ.

בנוסף, פוליש קריסטל הוא הפוליש שמחזיק ומותיר את הרצפה במצב טוב ויפה למשך הכי הרבה זמן. לכן, היות ואנחנו כבר מצבעים שיפוץ בדירה, נרצה לבחור בפוליש שהאפקט שלו נשאר לזמן הארוך ביותר.